20 Ocak 2013 Pazar

5. ÜKG Blog Turu: KELEBEK - KATHRYN HARVEY





| Ü.K.G Birliği |

sunar...



BLOG TUR MENÜ

Sevgili Kitap'ta benim kitap hakkındaki yorumumu bulabileceksiniz. Bunun dışında;


Kitap Tanıtımı: Kitab-ı Sevda
Çekiliş: Kağıt Kız
Yazarla Röportaj: Zimlicious
Kitap Yorumu: Kitap Esintisi
Kitap Yorumu ve Çekiliş: Romancekolik





KİTAP KÜNYESİ


Kelebek Üçlemesi / Butterfly Trilogy #1
Yazar: Kathryn Harvey
Yayınevi: Koridor Yayınları
Çevirmen: Rabia Taş
Tür: Dram, Chick Lit, Erotik Roman
Yayın Tarihi: Kasım 2012
Sayfa Sayısı: 582
Goodreads Puanı: 4.19/5 (935 oylama)
Benim Puanım: 4/5


     Beverly Hills'te, seçkin bir erkek giyim mağazasının üst katında bulunan Kelebek adında özel bir kulüp. Orada tüm bilgiler gizli. Yalnızca en cesur olanlar üye olabilir ve herkes tek bir kişi önerebilir. Maskeli bir hırsız, soylu bir beyefendi, bir müttefik askeri ya da kovboy. Sizi gizli cinsel fantezilerin dünyasına çekmek için oradalar.... Düşlediklerinizden de ötesi için....
     Hırslı bir avukat, Jessica. Cömert bir işletmeci, Trudie. Ve başarılı bir doktor, Linda. Onlar maske altına gizledikleri arzularını bir bir yaşamak için sabırsızlanıyorlar. Gerçek hayatlarında hiç olmayacağı kadar.
     Ama onlardan daha gizemli biri varsa o da Kelebeki yaratan kadındı. Kimliğini saklamak için adını, aksanını hatta yüzünü bile değiştirmişti. Ve artık tek arzusu, çocukluğundan beri peşinde olduğu şeyi onu zirveye taşıyacak veya çevresindekilerle birlikte onu yok edecek olan gizli bir saplantıyı hayata geçirmekti.
          Şehvetin, umutların ve hayallerin gerçeğe dönüştüğü, fantezilerin vahşi birer nehir olup aktığı bir yer...  Güç ve arzuya susamışlığın hikayesi.

Yakıyor.
-New York Daily News-

Sihirli, ihtiraslı ve davetkar
-Publishers Weekly-

Sayfaların elinizden akıp gittiğini hissedeceksiniz.
-Washington Post-

YURTDIŞI KAPAKLARI



YORUMUM

     "Aman Tanrım!"
     Trudie, coşku ve acıyla karışık bir hisle haykırdı. Pahalı bir halının üzerinde, hiç tanımadığı bir adamın kolları arasında uzanırken onunla birlikte geçirdiği akşamı düşündü. Olanlara inanamıyordu. Yaşananların hiçbiri gerçek gibi değildi.
     Sorular aklında dönüp duruyor, sormak için yanıp tutuşsa da büyüyü bozmamak için susuyordu. Yine de aklında dolaşan sorulara bir son vermesi mümkün değildi: Fanelli adındaki bu gizemli erkek giyim mağazası nasıl işletiliyordu? Bunu ilk kim düşünmüştü? Kim başlatmıştı? Kim yönetiyordu? Ve en önemli soru: Kelebek kimdi?

     Kitabın kapağı açıldığında karşımıza çıkan bir alıntıydı bu. Anlaşılacağı üzere fazlasıyla gizemli bir kitap. Sayfalar çevrildikçe sorular da artmaya başlıyor. Çok fazla karakter barındırıyor ve hepsinin ortak yönü cinsellik olsa da çok yönlü bir kitap aslında. Gerçek hayattan bir çok kesit alınmış. Çeşitli sorunları olan birbirinden farklı yapıda karakterler var ve onları biz zincir gibi birbirine bağlayan olaylar akımı... Bu yüzden ben, bu kitabı okuyan bir çok kişinin kitapta kendinden bir şeyler bulabileceğini ve bu sebeple de ilgiyle okuyacağını düşünüyorum.

     Kitabın yapısına genel olarak bakarsak, özenle ve zekice hazırlanmış bir kurguya sahip olduğunu rahatlıkla söyleyebilirim. Ana bir hikaye ve bu hikayenin iki önemli karakteri var. Bunlar kitabın %40-50 gibi bir bölümünü kapsıyor. Geri kalan kısmı ise diğer yan karakterler ve onların hikayelerini içeriyor. Her bölümde bir karakterden diğerine geçiş yapılmış. Ama çoğu karakter ve olaylar birbiriyle bağlantılı. Göze çok batmayan, önemsiz gördüğümüz bir karakterin bile yeri geliyor başından geçen kısa bir olayı okuyorken buluyoruz kendimizi. O yüzden de eğer benim gibi çok unutkan bir yapıya sahipseniz, isimleri mutlaka not alın.

     Kitaptaki en sevdiğim özellik son sayfasına kadar gizemini sürdürüyor olması. Yani aklınızdaki tüm soru işaretleri finale kalmıyor elbette, sona doğru yavaş yavaş cevaplanıyorlar. Ancak yine de "tam olarak şöyle olacak, kesin" diye bir tahminde bulunamıyorsunuz. Böyle olunca okuma şevkiniz de artıyor ve sonuca ulaşmak için sayfaları bir an önce aşmak istiyorsunuz.

     Okurken şaşırdığım, hatta şöyle bir durup "yok artık!", dediğim yerler oldu. Ben her kitapta bunu yaşayamıyorum maalesef. Kısacası kitap bu 'ters-köşe etme' konusunda da başarılıydı. Çevrisi için ise öyle pek göze batan, rahatsız eden hatalarla karşılaşmadım. Sadece bazı yerlerde, kiplerde bir karışıklık oldu gibi geldi bana. Yine de dediğim gibi öyle rahatsız edici, önemli hatalar yoktu. Dili gayet güzel, doğru ve akıcıydı.

     Kitabı tamamladıktan sonraki ruh halimden de bahsetmek istiyorum. Sonunu -her ne kadar çok zekice olsa da- beğenemedim. İçim karardı. Özellikle bir karakter vardı okuyanlar bilirler, Dr. Linda Markus. O ve Kelebek'teki kavalyesi -ah ya, ismini bile öğrenemedim- için güzel şeyler bekliyordum ama resmen hayallerimi yıktı yazar. Çok sinir oldum :P Ama genel olarak baktığımda bir buçuk günde bitirdiğim bu kitap hakkında güzel şeyler düşündüğümü kabul ediyorum. Kesinlikle ayırdığım zamana değdi. Kitaptan bazı mesajlar da aldım. İnanç, kararlılık ve başarı hakkında...

     Yazıyı çok fazla uzatmak istemiyorum. Özellikle kısa tutmaya çalıştım ki gören üşenmesin, okusun. :P Zaten farkındaysanız spoiler bile vermedim. -eimm, şey, belki bir üstteki paragrafta vermiş olabilirim- Her neyse, benim için ilginç bir kitap oldu. Sıkmadı. Her ne kadar çok fazla olsalar da karakterler arasında boğulmadım. Her birinin hikayesi merak uyandırıcı olduğu için oldukça sürükleyiciydi. Her ne kadar öyle görünse de cinsellik ön planda değildi kesinlikle. Bu açıdan ön yargısı olan varsa bir daha düşünsün çünkü gerçekten okumaya değer bir kitap.

Bir sonraki turda görüşmek üzere, okuduğunuz için teşekkürler~ 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder