10 Şubat 2013 Pazar

6. ÜKG Blog Turu: KUTSANMIŞ KAN - SAMANTHA YOUNG





Ü.K.G Birliği olarak bu blog turumuzda; yurt dışında sevilen yazarlardan

biri olan Samantha Young'ın fantastik severler için yazdığı

Kan Günlükleri serisinin ilk kitabı, KUTSANMIŞ KAN'ı incelemeye aldık.

Mitolojiden hoşlanıyorsanız ve farklı bir şeyler okumak istiyorsanız,

bu tura ve kitabımıza bir göz atın deriz.



BLOG TUR MENÜ

Ben burada -yazının devamında- kitap hakkındaki düşüncelerimi ve başka okuyuculardan derlediğim kitap yorumlarını paylaştım. Turdaki diğer arkadaşların neler yaptığını merak ediyorsanız aşağıdaki liste ve linkler size yardımcı olacaktır. 


Romancekolik; Ön Okuma
ÜKG'nin yeni üyesi <3 ---> Yorumbaz; Kitap Tanıtımı
Zimlicious; Yazarla Söyleşi
Kitap Hayvanının Günlüğü; Yorum & Yazar Tanıtımı
Kitab-ı Sevda; Okuyucu Testi & Yorum
Kağıt Kız; Çekiliş




KİTAP KÜNYESİ


Kan Günlükleri / Warriors of Ankh #1
Yazar: Samantha Young
Yayınevi: Martı Yayınları
Çevirmen: Gülfem Çırak
Tür: Paranormal, Mitoloji, Urban Fantazi
Yayın Tarihi: Ağustos 2012
Sayfa Sayısı: 582
Goodreads Puanı: 4.10/5 (2,716 oylama)
Benim Puanım: 3/5


Eden bir “Kutsanmış”, Ankhların deyimiyle bir Ruh Yiyici’dir. Kutsanmışlar, insanların ruhlarıyla beslenerek hayatta kalabilen canlılardır ve bunu ilk yaptıklarında bir insanın ruhunu tamamen almaları yani onu öldürmeleri gerekmektedir. Henüz bunu gerçekleştirmeyen Eden, her an artan açlığına karşı büyük mücadele vermektedir. Bunun en büyük nedeni de, bir insan olduğunu sandığı Noah’dır.

Eden, çok sevdiği arkadaşı Noah’nın aslında insan değil de, Kutsanmışları avlamakla görevli bir Ankh olduğunu öğrenir ve büyük hayal kırıklığı yaşar. İhanete uğradığını düşünen Eden öfkeye teslim olur ve ilk ruhunu almaya karar verir. Diğer yandan onu bu durumdan kurtarmaya çalışan Noah ve diğer Ankhlar, Eden’in bu dürtüsünü yok etmek için planlar yapmaktadır. Bir yanda kızgın, kırgın ve öfkeli bir Ruh Yiyici, diğer yanda ona doğruyu göstermeye çalışan bir Ankh vardır şimdi…

Kutsanmış Kan, insanı şaşkına çeviren konuya sahip harika bir kitap. Kesinlikle okumanızı tavsiye ediyorum.
- Once Upon A Twilight
Kalp atışını hızlandıran bir aksiyona sahip bu kitap tek kelimeyle şahane.
- Electrifying
Bu seri yeni takıntım... Kesinlikle bayıldım. 5 üstünden 5 yıldız veriyorum!
- Good Choice

YURTDIŞI KAPAKLARI



YORUMUM

"Bak işte, diye fısıldadı açlığı. Sanki tüm evren bunu yapmanı istiyor."

Ben bir katil değilim.
Ben bir canavarım.
Ama bir katil değilim.



     Mitolojiyi gerçekten çok ilginç buluyorum. Ve çoğu kişinin de doğrulayacağı gibi mitoloji, fantazya ile beraber çok iyi gidiyor. Genelde okuduğum bu mitolojiden esinlenen kitapların tümünden keyif almışımdır. Kutsanmış Kan da bu bahsettiğim kitaplar arasında. Yazar antik Mısır'daki Merneith, Djet, Seshemetka, Neith, Ankh ve daha aklıma gelmeyen bir çok tarihi karakterin yaşamlarından esinlenerek oluşturmuş hikayeyi. Böyle zengin bir hikayenin zayıf ve sıkıcı olması mümkün bile değil tabii.

     Konusuna gelirsek, aslında arka kapaktaki tanıtım bir çok şeyi açıklıyor. Kocası tarafından aldatılan Merneith'in kıskançlık yapması ve korkması sonucu doğan intikam duygusu ile bir takım planlar hazırlaması ve bunların sonucunda ortaya çıkan olaylar, üç tane ırkın oluşmasına neden oluyor. Bunlar:

  • Kutsanmışlar (Ruh Yiyiciler) : Komplodan haberi olmayan, kandırılan Bat (Ruh Tanrıçası), Merneith'e ruhları alabilme ve kontrol edebilme yeteneği vermiş. Böylece Merneith, Seshemetka'nın ruhunu alabilecek ve Djet onu tekrar sevebilecekmiş. Fakat Merneith'in ruhlara olan açlığı artmaya başlamış. Bat' verdiği kutsal sözü bozup insanların ruhundan da beslenmeye başlayınca gücü artmış ve ölümsüzleşmiş. Doğurduğu tüm çocukları da bir ruh yiyiciymiş fakat ölümlüymüş. İşte Kutsanmışlar böyle var olmuş ve o zamandan bu zamana kadar dünyanın her yerinde çoğalmışlar.
  • Neithler : Tanrıça Neith tarafından yaratılan bu ırkın hayattaki yegane görevi Kutsanmışları dünyadan temizlemek.
  • Ankhlar : Neithlerden sonra yaratılan, yine Kutsanmışları öldürmekle görevli, muhteşem bir soydan gelen ve Neithlerden çok daha güçlü olan ölümsüz savaşçılar.
  • Melezler (Umulmayanlar) : Bir Kutsanmış ile Ankh'ın birleşmesi sonucu ortaya çıkan, her iki ırkın özelliklerine sahip olan yeni bir tür.

Siyah saçlar, parlak gri gözler. Eden...
     Kitabın baş karakteri Eden, uyanışı henüz gerçekleşmemiş bir Kutsanmış. Noah ise Kutsanmışların izini süren ve onları avlayan bir Ankh. Son aldığı görev ile Eden'a yaklaşmak, onun beslenmesini engellemek zorunda. Eden, açlığı ile ne kadar savaşırsa savaşsın sonunda kendine yenik mi düşecek veya hayatındaki tek dostu, Noah için bu acıyla yaşayabilecek mi?

     Konusu göründüğü üzere çok lezzetli. Başta böyle düşünüyordum fakat bir çok şey eksik, yanlış geldi bana. Okumaya başladığımda başlarda kitaba adapte olmakta çok zorlandım. Kitap ile bütünleşemedik bir türlü. Neyse ki sonradan bazı şeyler ortaya çıkmaya başlayınca bu sorun da ortadan kalkmış oldu. Eden ve Noah arasında geçen eğlenceli diyaloglar çok güzeldi. Ama ortalarından sonra işler karışıyor. Hikaye tamamen sadist bir düzen içerisinde ilerlemeye başlıyor. -bkz. Kelleler havada uçuşuyor.- Eden bir anda açlığı ile birlikte yapayalnız kalıyor. -O hallerine üzülmemek elde değil.- Sonunda ise ikinci kitabı merak etmemize neden olacak bir takım olaylar gerçekleşiyor ve kitap bitiyor.

     Karakterler konusunda bir sıkıntım oldu. Yazar sırf Eden'a yönelmiş, diğer karakterler soluk kalmış gibi geldi bana. En azından esas oğlan, Noah'a da azıcık daha pay verebilirdi. Başlarda ön planda olan bu karakter sonradan silikleşmeye başlıyor sanki. Oysaki Eden ile aralarında çok güzel bir bağlantı var. Harika aşk sahneleri bekleyen de yoktu oysaki :/ İkinci kitapta da aynı şey olursa okumam devamını! Hıhh!

     Çeviriye gelirsek ne çok iyi ne çok kötüydü. Gerçi yazarın dilini bilmiyorum. Ondan da kaynaklanıyor olabilir. Fakat iyi bir çevirmen orijinal dili ne kadar sorunlu olursa olsun bunu Türkçe'mize en iyi şekilde dönüştürebilmeli bence. Benim iyi bir çevirmenden beklediğim budur.

     Yazıyı yine fazla uzatmadan bitireyim en iyisi. Aralarda sıkılsam da, yazar ile fazlaca çatışsak da keyifli bir okumaydı. O ilginç ırkları, tanrıçaları ve hikayelerini okumak ayrıca eğlenceliydi. Bilmediğim bir şeyler hakkında okumak her zaman ilgi çekici olmuştur benim için. Aşk konusunda ise pek beklediğimi bulamasam da sorun değil. Serinin ilk kitabı ve aynı zamanda kısa bir kitap olması nedeniyle çok takmıyorum bunları. Mitolojiden hoşlanan tüm fantastik severlere öneriyorum.


Ayrıca henüz haberi olmayanlar için belirtelim; 2. kitap, Geçmişin Kanı geçtiğimiz günlerde çıktı.

Son olarak, Eden için bir sloganım var:

"Sahip olduğun Ruh ne kadar lezzetli olabilir? Bırak bunu sana Eden göstersin."



Tamam artık gidiyorum ben...
Ama siz yazının devamını okumadan ayrılmayın sakın!
Aşağıda önemli bir açıklama var çünkü... ;)


OKUYANLARDAN, KİTAP HAKKINDA KISACA...

     Değişik bir konu, sıkılmadan okunabilecek bir kitap... Kızımızın yaşı gene 17 ve liseli... Liseli genç kızların baş karakter olduğu kitaplardan sıkıldım ama 2. kitap alınacak. Devamını merak ediyorum.
- Aviendha
     Benim gibi büyük beklentiye girmezseniz beğenirsiniz. Arada hoş bir esinti oldu. İkinci kitaptan ilk bölüm de eklenmiş, tabi merakımı kamçıladı.
- Pınar Şentürk
     Kutsanmış Kan kitabında farklı fantastik varlıklar ile karşılaşıyoruz. Son dönemde okuduklarımızdan çok farklı. Kutsanmışlar , Neithler ve Ankhlar.
- Duygu Pınar
     Fantastik olarak tatmin edici idi. Ama hani ilk başları biraz karışık geçti. Sonra konuya hakim olunca da su gibi akıp geçti. Devamını merakla bekleyeceğim.
- İrem İvgin
     Eden isimli liseye giden bir kız var. Bu kız normal bir kız mı? Tabii ki hayır! Bir ruh yiyici... Bir de yakışıklı mı yakışıklı bir arkadaşı var; ismi Noah. Peki çocuk normal biri mi? Yine hayır! O da bir Ankh. Yani ruh yiyicileri avlayan kişilerden birisi. İkisi bir araya gelirse ne olur?: İşte böyle harika bir roman...
- dreams_and_reals


!!!



Bir sonraki blog tur için kocaman sürprizlerimiz var.
Bunlardan bir tanesi, seçtiğimiz kitabın bomba gibi geliyor olduğu.
-eveeeeet! henüz kapak görseli bile yayınlanmadı!-

Peki hangi kitap bu?

7. blog tur kitabımızı ve tur ile ilgili diğer sürpriz detayları çok yakında facebook sayfamızda paylaşacağız. Takipte kalın~


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder