22 Nisan 2013 Pazartesi

ÜKG ÖZEL ETKİNLİĞİ: ONİKS - Jennifer L. Armentrout | Kitap Yorumu + Anket



Herkese merhaba!
Öküzümüzün hatırı için hazırladığımız etkinliğin 3. ve son günündeyiz.
'Sizin için neler neler hazırladım', demeyi ne çok isterdim, ama ama...
Neyse ki şu gelenek haline getirdiğim alıntılar bu seferlik bende değil. Yorumum olacak her zamanki gibi. Onun dışında bir anketimiz var. -özellikle kızların hoşuna gidebilecek bir anket, ihihii ;)- Bir de vaktim olsaydı Photoshop'ta sürpriz bir şeyler yapacaktım ama yetiştiremedim ne yazık ki. Çok sinir oldum kendime, hayatıma... bir de hastayım biliyor musunuz? :(

Böyle moralsiz başlamış gibi oldum yazıya ama kitap bir harika! *___*
Neyse hadi başlayalım...


Etkinlik Programımıza tekrar göz atın:

KİTAP KÜNYESİ


Lux Serisi / Lux Series #2
Yazar: Jennifer L. Armentrout
Yayınevi: DEX
Çevirmen: Bilge Nihal Zileli Alkım
(Çeviri hızına bakılacak olursa o da bir Luxen *__*)

Tür: Genç Yetişkin, Paranormal Aşk, Bilim-kurgu
Yayın Tarihi: Nisan 2013
Sayfa Sayısı: 396
Goodreads Puanı: 4.48/5 (19,919 oylama)
Goodreads || D&R || idefix || Kitapyurdu || OkuOku


ARKA KAPAK

Daemon'la aramızda bir uzaylı bağı olmasının muhteşem olduğunu düşünüyorsanız, yanılıyorsunuz.

Gerçi bu bağa rağmen ona direnmeye kararlıyım. Ama bunu yapmak hiç de kolay değil çünkü Daemon (kahretsin!) gittikçe gözüme daha da taş gibi görünüyor. Üstelik bu sefer Arumlardan çok daha büyük bir problemimiz var. Savunma Dairesi kasabada.

Eğer Daemon'ın yapabildiklerini keşfeder ve benim de onunla bağım olduğunu anlarlarsa ikimizi de mahvedecekler. Bu arada okula yeni biri geldi ve herkesten gizlediği bir sırrı var. Bana neler olduğunu biliyor, yardım da edebilir ama bunun için (sanki mümkünmüş gibi) Daemon'a yalan söylemeli ve ondan uzak durmalıyım. Kimi kandırıyorum ben?!

Kimse sonsuza kadar yalan söyleyemez.

***
Ultra yakışıklı ve ultra odun Daemon Black geri döndü!
Lux serisi, Obsidiyen'den sonra 2012'nin en iyi genç yetişkin kitabı
seçilen Oniks ile tam gaz devam ediyor. Daemon'a karşı koymanın
imkânsız olduğunu artık siz de çok iyi biliyorsunuz...

YURTDIŞI KAPAKLARI


TANITIM FİLMİ


KİTAP YORUMU


     Obsidiyen'i tek oturuşta okumuş, fazlasıyla beğenmiş ve 4 puan vermiştim. Fakat nedense zahmet edip de (!) yorum yazamamışım. Hiiih! Olacak iş değil! Hiç de üşengeç bir insan değilim halbuki... -_- *kendikendinelafsokar*

    Her neyse... Biz gelelim günün, ayın hatta önümüzdeki bir kaç ayın -Opal çıkana kadar yolu var- önemi ve anlamına: Evet doğru tahmin, ONİKS'den bahsediyorum.


     Bu kitaptan sonra yazarın uzaydan falan geldiği, insan dışı bir varlık olduğu hakkındaki tüm görüşlerim ve sezgilerim kesinleşmiş bulunmakta. Obsidiyen gibi bir kitabı bile bunun yanında cılız bırakabilen yazar: tapıyorum sana!


     Anlayacağınız üzere Jen, parmakla sayabileceğim yazarlar arasında. Ne yazsa düşünmeden, seçmeden okurum! İlk Melez Sözleşmeleri ile kalbimi çalan yazar Obsidiyen ve Oniks ile beni benden aldı. Kadının daha okumadığım(ız) bir dolu kitabı var. Kısa sürede nasıl böyle harika kitaplar yazıyor, nasıl bu kadar harika dünyalar yaratabiliyor, aklım almıyor benim. Yok ya insan değil bu! :D


     Oniks. Obsidiyen'den kat be kat daha güzeldi. Obsidiyen'de aşk daha ağırlıklıydı. Bir kaç Arum saldırısı dışında pek bir şey yoktu diyebiliriz. Ama Oniks, tam deyimiyle söyleyecek olursak dolu doluydu. Bir sürü olay gerçekleşiyor ve hepsi de önemli şeyler. Yavaş bir tempoda başlayıp yarılarına doğru heyecan artmaya başlıyor. Film izlerken deriz ya, 'işte film şimdi başlıyor' aynı o şekilde. Sayfaları heyecanla çeviriyorsunuz. Kitabı elinizden düşürmeniz imkansız. Bitene kadar rahat yok size.

     Daemon'ı daha ne kadar sevebiliriz? Mümkün mü bu? Alın Oniks'i okuyun da görün; ne yetenekler, ne cevherler varmış öküzümüzde öğrenin. :D Şaşırmaya da hazır olun çünkü Daemon'ın bir sürü sürprizi var size. Öküz dedik, öküzüm dedik ama... Ne kapasite varmış oğlanda meğersem, istese sevdiği için neler yapabiliyormuş. :D Ama ne yalan söyleyeyim benim biraz tuhafıma gitti bu halleri. Yakıştıramadım kendisine. Öküz haliyle kalsın hep. Değişmesin! Değiştirme Jennnn!


     'Ahanda aşk üçgeni' diye sevinirken uhuuu, Blake gıcık herifin teki çıktı. Ash bile yanında Şeker Kız Candy gibi kaldı resmen. Blake, meeh sevemedim ben seni. Ama sayesinde az da gülmedim. Daemon'ın çocuğa gıcıklık olsun diye seslenmediği isim kalmadı. B ile başlayan bütün isimleri saydı. Bob, Bobby, Brad, Bo, Boris, Biff, Bart, Butler, Bartholomew. Özellikle bu sonuncuda yarıldım gülmekten. xD Bunların dışında arada bir Flake de demişliği oldu. Bir de Hank vardı sanırım. Az gülmedim bunlara ya. İlahi Daemon işte na'parsın. :D
"Biz ne yapacağız böyle, Kedicik?"
Gür sesi tüylerimi diken diken etmişti. "Bilmiyorum ki."
"Aklıma bir şeyler geliyor."
Sırıttım. "Geliyordur elbette."
"Duymak ister misin? Gerçi ben anlatmayı değil de göstermeyi daha iyi beceririm."
"Nedenini bilmesem de sana inanıyorum."
"İnanmıyorsan sana küçük bir ön gösterim yapabilirim." Durdu, sesindeki neşeyi duydum. "Zaten siz kitap kurtları ön okumalara da bayılırsınız, değil mi?"

     Kitabın harika çevirisi ve çevirmeni hakkında da bir şeyler söylemek istiyorum. Bilge Nihal Zileli Alkım, bilmeyenler için kendisi aynı zamanda Melez Sözleşmeleri'nin de çevirmenidir. Bu kadar hızlı bir yazara da böyle hızlı bir çevirmen yakışırdı zaten. Harbi Tanrı yayınlanalı, onu geçtim Obsidiyen bile yayınlanalı ne kadar oldu şurada. Kitapların bu kadar kısa sürede peş peşe gelmesi harika bir şey. Çok şanslıyız gerçekten.


     
     Opal için bu sefer Türkçe'sini beklemeyeceğim büyük ihtimalle. Oniks'in sonu öyle bir yerde bitti ki neler olacak, devamında bizi neler bekliyor çok merak ediyorum. Ve Opal'in bu üç kitap içinde en iyisi olduğu söyleniyor. Biraz da bu dürtüyor beni okumam için. Bilemiyorum Apollyon'u da ve yazarın şu Yeni Yetişkin türündeki kitaplarını da okumak istiyorum. Artık bir program yapıp sıraya dizeceğim hepsini.


Yine karman çorman bir yorum oldu, farkındayım. Daha fazla batırmamak için acilen 'Sonuç' bölümüne geçiyorum.

Buyurunuz, SONUÇ: Oniks'de çok daha komik, aşık, romantik, karizmatik, düşünceli ama yine de tüm bunların yanında öküzlüğünü koruyabilmiş bir Daemon bekliyor sizi. Kat'den bahsetmiyorum bile malumunuz sahne ışıkları sürekli Daemon'ın üzerindeyken... neyse boş verin şimdi onu. Henüz okuyamayanlar vah vahlarken okuyanlar da Opal için gün saymaya başladılar. Okumayan dertli, okuyan ondan dertli. DEX şimdiden gelen soru, istek ve sitem cereyanına hazırsındır umarım zira sıradaki kitabın yayın aşaması ile ilgili beklentiler daha da abartılı olacak gibi görünüyor. Bir ay içinde falan çıkmazsa çıngar çıkarır bu millet. :D Ama biliyoruz ki sıra Apollyon'da. Opal'in hazırlanması için ise en az üç aylık bir süre gerekli -diye tahmin ediyorum-

     Kitabı sindire sindire okuyun, alıntıları işaretleyin, özledikçe bakar özlem giderirsiniz. İşe yarıyor. Gerçekten! ... Hadi ankete! :)

ANKET: DAEMON İÇİN OLABİLECEK EN KUSURSUZ GÖRÜNTÜYÜ SEÇİYORUZ!


     Benim gibi Pepe Toth'u, Daemon yerine düşünemeyen, onu bu rol için fazla cılız (ayrıca kabul edelim o kadar da yakışıklı değil yani Daemon gibi bir taştan bahsediyoruz burada) bulanlar için şöyle görsel bir şölen hazırlayayım dedim. İçlerinde seçim yapamıyorum bile ama Wade Poezyn azıcık farkla önde gibi. Bakalım anket sonuçlarında kim en fazla oyu alacak. :)

Not 1: Adayları inceleyip alttaki anketten oyunuzu kullanabilirsiniz~
Not 2: Orijinal boyutları için resimlerin üzerine tıklayın.
Not 3: Darren Criss'i Berke önerdi.
Not 4: Nannn bunların yarısı MADE IN BRAZIL *___*
Not 5: Gitmeden önce akan salyalarınızı temizleyin, yeni gelenler tiksinip kaçıyor sonra.
Not 6: Bunu göstermezsem çatlarım: TIKLA! Brezilya'lı bu da, kahretsin!
Not 7: Oy kullanmayı unutmayın.







ÇEKİLİŞ

  • Tüm bloglardaki Rafflecopter uygulaması aynıdır. Tek bir blogtan giriş yapmanız yeterlidir.
  • Aşağıdaki Rafflecopter aracılığı ile çekilişe katılıyorsunuz.
  • Rafflecopter'daki verilen tüm seçenekleri yerine getirmeniz şart değildir. Sadece kazanma şansınızı arttırırlar.
  • Çekilişimiz 27 Nisan Cumartesi günü sona erecektir. 
  • E-mailinizi kontrol edin, çekiliş sonunda size oradan ulaşacağız. İyi şanslar!

a Rafflecopter giveaway

SON OLARAK, KİTABA VERDİĞİM PUAN



Her türlü katkı ve desteklerinden dolayı sevgili DEX'e teşekkür ederiz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder