23 Mart 2013 Cumartesi

KİTAP YORUMU: KIRIK KALPLER TAMİRCİSİ (The Secret of Joy) - Melissa Senate




KİTAP KÜNYESİ






Kırık Kalpler Tamircisi

Yayınevi: MARTI
Çevirmen: Bahar Yaldız Çelik
Tür: Chick-lit, Romantik, Çağdaş Roman
Sayfa Sayısı: 416
Yayın Tarihi: Mart, 2013
Goodreads Puanı: 3.56 (635)



Kırık Kalpler Tamircisi, size kaybettiklerinizi geri kazandırmak için var...

Beklenmedik bir anda çok sevdiğiniz ve değer verdiğiniz kişinin fısıldadığı bir sır, hayatınızın akışını değiştirip altüst edebilir. Ancak öyle sırlar vardır ki, sizi uzun süren uykunuzdan uyandırır ve gerçeğin içine çekip kurtarabilir. İşte bu kitabın kahramanları, gizli kalmış olayların yaşamlarını mahvetmesine izin vermeyenler...

Rebecca, Joy ve umuda sığınmak isteyen kalbi kırık insanlar, çıktıkları birbirinden ilginç yolculuklarda, kimsenin bilmediği hayal kırıklıklarını birbirleriyle paylaşarak sevgi, sadakat ve özgürlüğe açılan bir dünyanın var olduğunu gösteriyor. Geçmişin gölgesinde kalmak yerine, umudun peşinden giden bu yolculuğa katılmamak imkânsız!

Bazı Mutluluklar Yolculuklarla Başlar...

"İnsanı sıcaklığıyla sımsıkı saran, zekice yazılmış, eğlenceli ve hayat dolu bir roman…" Publishers Weekly

"Kırık Kalpler Tamircisi, doğru noktalara değinen sımsıcak bir roman. Senate etkileyici kalemiyle okuyucuyu kendine hayran bırakmaya devam ediyor." Booklist

"Kırık Kalpler Tamircisi, uzun zamandır hayalini kurduğunuz yolculuğa çıkmanızı ve hiç farkında olmadan ceplerinizde hayat kurtaran derslerle dönmenizi sağlayacak keyifli bir kitap." Caprice Crane

ORİJİNAL KAPAK




YORUMUM


ÖNCESİNDE...

     Bildiğiniz üzere geçtiğimiz ay Martı Yayınları, blog kullanıcıları ile güzel bir proje başlatmıştı. Ben haberi biraz geç öğrendiğimden ilk turu kaçırmıştım ama bu seferki turda bana da yer verdiler ve Kırık Kalpler Tamircisi'ni yolladılar. Açık konuşmak gerekirse başta hayal kırıklığına uğradım çünkü bu türdeki kitaplar, ilk tercihlerim arasında pek yer almaz. Genellikle genç yetişkin kitaplarını ve arada da tarihi romans okurum. O yüzden bu kitapla ilk karşılaşmamız pek de iyi olmadı maalesef. E haliyle de isteksiz başladım okumaya ama sonradan sayfaları hiç sıkılmadan çevirdiğimi ve hatta bazı yerlerde eğlendiğimi fark ettim. Tamam çok ara vermiş ve okuma süremi biraz uzatmış olabilirim fakat düşününce kitaba haksız yere ve fazlaca ön yargıda bulunduğumu anladım. Bir kitap sever olarak bu kötü huyumdan bir an önce kurtulmam için şimdi hep beraber dua ediyoruz... adsdfsas şaka hadi yorumumu okuyun da gidin -_- Bugün pek havamda değilim o yüzden daha ciddi ve kısa bir yazı bekliyor sizi.



     Birini sevebilirsin ama yanında olmayabilirsin. Birini sevebilirsin ama onu hiç görmemiş olabilirsin. Var olmasını bile sevmiş olabilirsin...



     Kitabımız birbirlerinden habersiz bir şekilde farklı dünyalarda büyüyen iki kız kardeşi konu alıyor. Rebecca ve Joy. Rebecca bir hukuk şirketinde boşanan çiftler arasında arabulucuk yapmakla görevli. Aynı şirkette avukatlık yapan ve önemli bir konuma sahip olan sevgilisi Michael ile birlikte yaşıyorlar -evli değiller- Hayat bu kısma kadar güzel fakat öte yandan kansere yakalandığı için hastahanede tedavi gören babasının durumu pek iyi değil. Onu sık sık ziyaret ettiği günlerden birinde artık ölüm döşeğinde olan babası ona bir kız kardeşi olduğunu söylüyor. Tek çocuk olan ve hep bir kız kardeş hayali ile büyüyen Rebecca sevinse mi üzülse mi bilmiyor. Ayrıca babası ondan ölmeden önce son bir istekte bulunuyor; hiç görmediği diğer kızı için her yıl bir kez yazdığı ve sakladığı 26 mektubu alıp onu bulmasını. Çok geçmeden babasını da annesinin yanına yolcu eden Rebecca için aile kavramı son buluyor. Belki de bu yüzden, kendi kanından olan birisine ihtiyacı olduğunu düşündüğü için kız kardeşini bulmaya karar veriyor ve kısa süre sonrasında çıktığı yolculuk ile birlikte farkında olmadan yeni bir hayata da adımını atmış oluyor.

     Daha önce de söylediğim gibi çok isteksiz başladım bu kitaba. Fakat sonrasında fazlaca yanıldığımı anlamış bulundum. Kitap düşündüğüm gibi çıkmadı kesinlikle. Sıkılmadan hatta -ara ara da olsa- keyif alarak okudum. Ki ben bu kadar sevebildiysem türünün severleri daha da zevkle okuyacaklardır muhakkak.

     
     ❝Neden senin yanında kendimi çok rahat hissediyorum, diye sormak istiyorum. Neden her şey bu kadar yolunda gibi? Hiç bilmediğim, bambaşka bir yerde tanımadığım bir adamı öpmek için yanıp tutuşuyorum. Ama o sanki, bana aslında tam olarak nereye ait olduğumu hatırlatan bir adam...


     BİTİRİŞ...

     Kırık Kalpler Tamircisi, sıcak bir yaz gününde okunabilecek, oldukça akıcı ve bir o kadar da keyifli bir kitap. Ayrıca aile bağları ve sadakat üzerine de güzel mesajlar veriyor. Bu türün bir severiyseniz eğer, okurken en az benim kadar zevk alacağınızın garantisini verebilirim.



Kitabı okumayı düşünenlere şimdiden keyfili okumalar diliyor ve çekiliyorum.
Zaman ayırıp okuduğunuz için teşekkürler~ :)

VERDİĞİM PUAN: 3/5


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder