29 Mayıs 2014 Perşembe

ÜKG Blog Tur: BELA - Sally Green | KİTAP YORUMU + KARAKTER TESTİ


MENÜDE NELER VAR?


Kitab-ı Sevda - Kitap Yorumu
Sevgili Kitap - Kitap Yorumu + Karakter Testi

KİTAP KÜNYESİ

Orijinal Adı: Half Bad
Yazar: Sally Green
Seri: Half Life Üçlemesi 1/3
Yayınevi: DEX
Yayın Tarihi: Mayıs, 2014 (Debut: 4 Mart 2014)
Tür: Genç-Yetişkin, Fantastik
Sayfa Sayısı: 396
Goodreads Puanı: 3.85/5 (4.625+ oylama)


Sen bir cadısın, yarı Ak, yarı Kara.
Okuyamıyor, yazamıyorsun ama iyileşiyorsun hızla.
Karanlık çökünce kapalı bir yerde kalırsan hasta oluyorsun.
Annalise’e çok âşıksın ama Ak Cadılardan nefret ediyorsun.
On dört yaşından beri bir kafesin içinde tutsaksın.
Kaçmalı ve o korkunç, katil babanı bulmalısın.
Bunu başarmalısın, on yedinci yaş gününden önce hem de.
Çünkü sen yok edilmesi gereken bir Bela’sın.

TANITIM FİLMLERİ




ÇAKMA YORUM


    Kitabı okumaya başlayalı neredeyse bir hafta olacak ama son 50 sayfayı beklettim, beklettim, açtım bilgisayarı blog tur yazımı hazırladım geriye sadece yorum kısmını bırakıp kitabı aldım elime ve az önce son satırları okuyup bitirdim. Ya da kitap beni bitirdi şu an bilemeyeceğim. Sıcağı sıcağına da alın, söylüyorum: en yakın kitapçıya koşun ve bu BELA'dan bir tane kapıp hiç vakit kaybetmeden okumaya başlayın! Allahımmmm!!!!! -bir dakika müsaade verin arkadaşlar evin içinde kısa bir tur atıp geliyorum. Yoksa enerjimi burada bir dolu saçma şeyi her cümlenin sonunda ünlemleriyle birlikte yazarak harcamamı siz de istemezsiniz eminim ki. O halde hemmmen işimi bitirip geliyorum!-
.
.
.
.
.
.
.
.
Tamam, sanırım şimdi daha sakinim. Devam edelim!



Cadılar. Kitabı okumadan önce konusuna dair bir fikrim bile yokken tek bildiğim şey, olayların bir erkek karakterin gözünden anlatıldığı, cadıları konu alan bir kitap olmasıydı. Sonra oradan biri çıkıp 'Yeni Harry Potter' da, yok 'Twilight Çakması' falan dedi. -Her şeyi geçtim, Twilight ile Harry Potter'ı aynı kefeye koymak? WTF!- Kitap daha piyasaya sunulmadan dünya ülkelerinin yarısı telif haklarını satın aldı derken kitap hakkındaki beklentiler maksimum düzeye ulaştı. Sonra beklenen an geldi ve orijinal ismiyle -ki basit ama çok fiyakalı bir isim- Half Bad, yurt dışında resmi olarak 4 Mart'da satışa çıkarıldı. Goodreads'den takip ettiğim kadarıyla çok ahım şahım bir puanı yok. Yine de önemli bir kesim beğenmiş. Fakat aynı dönemde çıkan başka kitapların azıcık da olsa gölgesinde kaldığını farkettim. Neyse vakit geldi geçti ve Mayıs'ın ilk haftası Bela adıyla ve DEX kalitesiyle kavuştuk kitabımıza. Kitaba başlamadan önce heyecanlıydım ama yine de beklentilerimi olabildiğince minimum seviyeye indirdikten sonra başladım okumaya. Ne ara başladım nasıl bitti farkına bile varmadım. Beklediğimden de iyiydi. Fazlasıyla sürükleyiciydi. Eksikleri yok değildi ve ben genellikle serinin ilk kitaplarında bazı şeyleri göz ardı edebiliyorum fakat her şeye rağmen çok başarılıydı.



Bana göre kitabın en çarpıcı özelliği Nathan'dı. Akıllara kazınacak denli etkileyici, yer yer dengesiz ama çoğu zaman eşsiz bulduğum kolay kolay unutamayacağım bir karakter oldu. Daha kitabın ilk yarısındayken bile bunları rahatlıkla söyleyebilirdim.

Anlatacak çok şey var ama bir başlarsam toparlayamayacağım ve işin sonunda önümde kocaman bir yorum enkazı oluşacak. Zaten yorum da yazmayacaktım aslında. Ama en azından ufacık da olsa düşüncelerimden bir parça dile getirmek istedim.

Şimdi isterseniz hemen aşağıdaki teste bir göz atın. Geçenlerde rastladığım ve Türkçe'ye uyarladığım bir karakter testi. Toplam 6 sorudan oluşuyor ve yanıtlarınıza göre kitaptaki size en yakın karakterin kim olduğunu öğrenebiliyorsunuz. Sonuçlardan memnun kalmadığınız takdirde şikayet kutusuna her türlü hakaret içerikli mesajlarınız kabul edilecektir. Sevgiler!





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder