9 Temmuz 2013 Salı

13. ÜKG Blog Turu: AYNI YILDIZIN ALTINDA - John Green | YORUM + OKUYUCU TESTİ

KİTAP KÜNYESİ



Aynı Yıldızın Altında / The Fault In Our Stars
Yazar: John Green
Yayınevi: Pegasus
Çevirmen: Çiçek Eriş
Tür: Genç-Yetişkin, Dram, Çağdaş Roman
Yayın Tarihi: Haziran 2013
Sayfa Sayısı: 320
Goodreads Puanı: 4.52/5 (270,497 oylama)
Goodreads || Kitapyurdu || D&R || OkuOku || ilknokta


ARKA KAPAK

Hayatın Anlamını Bulmanın, Âşık Olmanın Ya Da Alınan Her Nefesin Farkına Varmanın Öyküsü...

On üç yaşında, IV. derecede tiroid kanseri konan Hazel, ondört yaşında tıbbi bir mucize ile ciğerlerindeki tümör küçülmüştür… şimdilik.

Mucizeden iki yıl sonra, onaltı yaşındaki Hazel, uzun süre yaşayabilecek olsa da (bu her ne demekse), oksijen tankına bağlı olarak ve tümörlerin sürekli ilaçla baskı altına alındığı bir hayata devam etmektedir.

Ve Augustus Waters sahneye girer. Eşleşme kanserli çocuklara destek grubunda yapılmıştır, Augustus yakışıklıdır, hastalığı remisyon evresindedir ve Hazel’ı şaşırtan bir şekilde onunla ilgilenmektedir. Augustus ile birlikte olmak, beklenmedik ve uzun süredir ihtiyaç duyulan bir yolculuktur; Hazel’ı hastalığı ve sağlığı, yaşamı ve ölümü yeniden gözden geçirmeye zorlar ve onu ve herkesin arkasında bıraktığı mirası tanımlar.

YURTDIŞI KAPAKLARI





KİTAP TANITIM FİLMİ


YORUM







   Aynı Yıldızın Altında bu yıl içinde okuduğum ve okuyacağım en iyi kitaptı şüphesiz. Yılın sonunda yayınlayacağım '2013'de Okuduğum En Favori 13 Kitap' yazımda şimdiden bir numaraya yerleştirdim onu. Ve blog headerımda gördüğünüz şu kızın elindeki Göçebe ile de yer değiştirecekler bir gün, tasarımımı değiştirdiğimde. Bunun ne anlama geldiğini biliyorsunuz, değil mi? Ne kadar iyi bir kitap olduğunu. Beni feci çarptığını ve koca bir boşluğa savurduğunu. Orada uzun süre hapis tuttuğunu. Tüm o süre boyunca ne kadar çok göz yaşı döktüğümü. - Ki kitap bittikten 12 saat sonra bile gözlerimin şişi inmedi. Göz kapaklarım sanki onlara botoks yaptırmışım, iğneyi değdirdiğim an patlayacakmış gibiydiler. Hayatımda hiç böyle bir görüntü görmemiştim. Aynalardan uzak durmama neden olacak kadar kötü bir görüntüydü. - Bakın, Göçebe benim en tepedeki kitabımdı. Yıldızımdı. Bıkmadan defalarca okuyabileceğim, çok, çok özel bir kitap. Ama artık bir basamak aşağıda. Düşününce sanki sırayı Aynı Yıldızın Altında için koruyor, onun için temiz tutuyormuş filan falan gibi. Gelecek günlerde o tepeye başka hangi kitapların yerleşeceğini bilmiyorum ama şundan da eminim ki Aynı Yıldızın Altında yıllarca orada kalmayı hak edecek kapasitede bir kitap.


"Öldüğünü düşünmüyorum... Bence sadece birazcık kanserin var."


Ah be Augustus. Sigarayı ters tutuşunla bile şu zavallı kalbimi ağrıtabiliyorsun. :'(
fan art cr: LizTheFanGirl @ Tumblr

     Kitabın ilk sayfalarında yazarın şöyle bir notu var: "Bu kitap hayal ürünü. Bunu ben uydurdum..." şeklinde devam eden bir not. Kitabı bitirdikten sonra buna inanmak o kadar zor ki. Hazel ve Augustus bir kitap karakteri olmaktan çok uzak. Onlar gerçek. Hikayeleri gerçek. Fazlasıyla. Ve çevremizde bir sürü kader arkadaşları var. Farklı bir dünyada yaşıyorlar. Onlar için hayat cimri, hayat acımasız. Orada zaman bizimkinden çok daha hızlı geçiyor. Biz izlediğimiz bir dizinin bilmem kaçıncı sezonunun bilmem kaçıncı bölümü için hafta çabucak geçsin diye dua ederken... Bir dakikanın ne kadar değeri olabilir ki? Bir dakikada ne yapabilirsin? Hazel mesela, 10-15 kez nefes alabilir. Tabii oksijen tüpü yardımıyla. Augustus paketten bir sigara çıkartıp, tüm hayatı boyunca sigara içmeyen birine göre oldukça havalı bir şekilde size küçük bir gösteri sunabilir. Ya da sadece... yaşayabilir. Bir dakika daha bile olsa...

"Ah, Hazel Grace, hiç sorun değil.
Kalbimin senin tarafından kırılması bir onur olurdu."
Tamam, sakin ol Ezgi. Bu yalnızca bir kitap. Kahrolası bir kitap! x'(


     Of, off... Ben size bu kitabı nasıl anlatabilirim ki? Anlatsam da okumadan asla ama asla anlayamazsınız beni. O yüzden okuyun, okutturun, okutturduklarınıza tembihleyin onlar da okuttursunlar. Bu zincir böyle devam etsin ve herkes okusun. Sadece gençler değil, yetişkinler de.

VERDİĞİM PUAN:  Gökteki tüm yıldızları vermek isterdim aslında ama ne yapalım, bu kadarıyla idare edeceğiz artık. :)




KİTABIN ORASINI BURASINI DAHA YAKINDAN İNCELEMEK İSTEYENLER İÇİN


OKUYUCU TESTİ



GİTMEYİN! BİR FİLM VE BİRKAÇ MÜZİK ÖNERİM VAR!!!

Now Is Good / Aşk Şimdi
Aynı Yıldızın Altında kadar olmasa da oldukça iyi ve hüzünlü bir filmdir. İzleyeli çok olmadı. Kitabı okurken de sürekli bu filmden sahneler geldi aklıma. Çok ağlamıştım bu filmde de. Ha bir de kitaptan uyarlamaymış ve dilimize de çevrilmiş!
( Goodreads sayfası için tık! )

"Karanlık olduğunda benimle olmanı istiyorum. Beni tutmanı. Sevmeye devam etmeni.
Korktuğumda yardım etmeni... sonuna kadar gelmeni ve orada ne olduğunu görmeni."

Filmi aslında bu 'harika-tatlı-gülümseyen-fazla-yakışıklı-şey'
için izlediğimi de söylemeliyim sanırım?

Ve şarkılar...

 

Katkılarından dolayı Pegasus Yayınları'na teşekkürler.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder