2 Şubat 2013 Cumartesi

KİTAP YORUMU: ILSA J. BICK - GÖLGELER





KİTAP KÜNYESİ




Gölgeler

Ait Olduğu Seri: Ashes Trilogy / Küller Üçlemesi #2
Yayınevi: DEX
Çevirmen: Barış Emre ALKIM
Tür: Distopya, Bilim-kurgu, Macera, Gerilim
Sayfa Sayısı: 504
Yayın Tarihi: Aralık, 2012
Goodreads Puanı: 3.61 (1,514)
Arka Kapak

YA DEĞİŞİM DEVAM EDİYORSA?

     Elektromanyetik darbe dalgası tüm elektronik aygıtları yok etmiş ve milyarlarca insanı öldürmüştü, geriye kalanların çoğunu da değiştirmişti.
     Kıyamet hâlâ devam ediyor. Değişmişler hızla çoğalıyor, Bağışlanmışlarınsa hayatta kalma şansları giderek azalıyor. Kıyametin ardından Alex, Rule'un kendisini kurtaracağından ve ona aşkı tattıracağından emindi.
     Ama yanıldı.
     Alex şimdi, hayatta kalmak için savaşmak zorunda; hem onu kullanmaya çalışan yetişkinlere, hem de onu yemeye çalışan Değişmişlere karşı.


YURTDIŞI KAPAKLARI





"Çaresiz kaldığında bir canavardan
daha zalim olur muydun?"

KİTAP YORUMU

     Küllerin hemen ardından başladığım ve en az ilkinde olduğu kadar keyif aldığım bir kitap oldu Gölgeler. Aslında Küller'e göre daha da çok sevdiğimi söyleyebilirim. Bu arada eğer henüz ilk kitabı yani, Küller'i okumadıysanız kitap hakkındaki görüşlerimi şu yazımdan inceleyebilirsiniz.

     Gölgeler için en dikkat çekici özellik sanırım ilk kitaba göre daha fazla karakter barındırması. Tom ve Alex hatta Ellie -ki bu kitapta hiç çıkmadı bile, öldü mü yoksa yaşıyor mu belli değil- dışında bir kaç önemli karakter daha eklemiş yazarımız. Dönüşümlü olarak bölüm bölüm her birinin hikayesini okuyoruz. Ben bunu hem sevdim, hem sevmedim. -Nasıl yani? Şöyle. Mesela Alex'e ne oldu, ne olacak derken pat diye bölüm çok fena bir yerde bitince ve sonrasında da araya iki koskoca bölüm girince meraktan çatır çatır çatlamamak elde değil. Tabii bu aynı zamanda kitabı elden bırakamamanıza da sebep oluyor. Bu açıdan yazarı çok zeki buldum, kendisini ayakta alkışlıyorum. Şak-şak-şak!


     Yine ilk kitap ile aralarında bir karşılaştırma yaparsak Gölgeler, Küller'e göre çok daha vahşi, kanlı ve iğrenç mi iğrenç sahneler barındırıyor. Her ne kadar bir kitap olsa da okurken bazı yerlerde miğdemde bir çeşit titreşimler meydana gelmiş olabilir. Aslında bu tür sahnelerin kitapta çokça yer almasının bir nedeni var. Küller'de en fazla 5-6 zombi -kitapta chucky diye geçiyor- ile karşılaştıysak Gölgeler'de her yerdeler. Bahsettiğim yeni ve önemli karakterlerden birinin de bir zombi olduğu düşünülürse bu oldukça doğal bir durum.

     Bir çok yeri ağzım açık okudum. Abartmıyorum. Bunların büyük kısmı içinde kan olan sahneler. Bir de yazarı çok acımasız buldum ben. Karakterlere etmediği zulüm kalmadı. Öyle ki ölse de kurtulsa -eziyet gören karakterden bahsediyorum- dediğim yerler çok olmuştur.

     Kitabı, başı-ortası-sonu diye ayıramıyorum. Kurguda bir denge var. Hani gerilim çıtası sonradan artıyor, olaylar şuradan sonra patlak veriyor diye bir şey söz konusu değil bu kitap için. Başından sonuna kadar bitmek bilmeyen bir gerilimle dolu ve çok sürükleyici bir hikaye akışına sahip.

     Kitap için eksik bulduğum pek bir şey yok. Bir tek yazarla ilgili ufacık, negatif bir düşünce oluştu kafamda. Karakterlerine özellikle erkek karakterlere acı çektirmeyi seviyor. Okurken "yok artık, daha ölmedi mi bu", falan diye deyip durdum. Kitabın sonunda kimler öldü kimler kaldı onu da anlayamadım zaten. Bir sonraki kitabı kim bekleyecek şimdi? *dertliyimmm,dertli*

     Kapanışı bu sefer şöyle yapalım mı?

KÜLLER SERİSİNİ OKUMALISIN, ÇÜNKÜ:

  • Zombileri seviyorsun ve ayrıca sağlam bir miğdeye sahipsin,
  • Aşk üçgenleri senin vazgeçilmezin ve iki hatta üç yakışıklı erkek adayı arasında karar verememeyi seviyorsun,
  • "İçinde macera olsun, her türlü okunur" diyenlerdensin,
  • Kıyamet sonrası temalı kitapları yalayıp yutuyorsun,
  • DEX'i ve kitaplarını çoooo~k -nomunomu- seviyorsun!


...o halde bu seriyi kaçırma! 
Çok ciddiyim.
Hiç bu kadar ciddi olduğumu hatırlamıyorum.
o_o

Zaman ayırdığınız ve -bazı saçmalamalarıma rağmen- okuduğunuz için teşekkürler~ :)

ALINTI OLMAZSA OLMAZ!


PUANIM: 5/5 !!!


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder