29 Kasım 2013 Cuma

ÜKG Blog Tur: ELLA VE MICHA'NIN SIRRI - Jessica Sorensen | YORUM + ALINTILAR



MENÜDE NELER VAR?

29.11.13 | Sevgili Kitap - Kitap Yorumu + Alıntı Videosu
30.11.13 | Yorumbaz - Yorum
01.12.13 | Zimlicious - Yazar Hakkında + (İlerleyen günlerde söyleşi de yayınlanacak)

KİTAP KÜNYESİ


Özgün Adı: The Secret of Ella and Micha
Yazar: Jessica Sorensen
Seri: Sır/The Secret #1/4~
Çeviri: Şerife Elif Subaş
Yayın Tarihi: 2013
Tür: Günümüz Aşk-Romantizm, Yeni Yetişkin
Goodreads Puanı: 4.10 (37,500+ oylama)
Sayfa Sayısı: 320



ARKA KAPAK 
Ella ve Micha’nın bir sırrı var ve bu sır, tüm hayatlarını değiştirecek…
Kural tanımaz, tutkulu bir karakteri olan Ella, hislerini korkmadan yaşayan bir genç kızken bir gün her şeyi arkasında bırakıp üniversiteye gider ve burada kurallara itaat eden, tüm sıkıntılarını kendine saklayan, sessiz birine dönüşür. Ancak yaz tatili yaklaşırken evinden başka gidecek bir yeri olmadığını anlayan Ella, geri döndüğünde uzun zamandır içine gömdüğü anıların ortaya çıkmasından çok korkar.

Zeki, seksi ve güvenilir Micha, Ella’ya herkesten daha yakındır, öyle ki onun en gizli sırlarını bile bilir. Micha tanıyıp sevdiği o eski Ella’yı geri istemektedir fakat genç kız evini terk ettiğinde kalbinin bir parçasını geride bıraktığından habersizdir. Micha’ya karşı duyduğu hisleri kendine bile itiraf edemeyen Ella ise her şeye baştan başlamalıdır.

Peki Micha kaybettiği aşkını tekrar kazanabilecek mi?

YURTDIŞI KAPAKLARI


KİTAP TANITIM FİLMLERİ



YORUM


Yoruma Geçmeden Önce (Önsöz Niyetine):

     Son zamanlarda bir kaç yeni yayınevi ile tanıştık biliyorsunuz. Yayınladıkları ilk kitapları ile şimdiden dikkat çekmeye başladılar. Pena Yayınları da onlardan biri. Çeşitli alanlardaki 7 kitap ile yayın hayatına giriş yaptılar.  Ella ve Micha'nın Sırrı da bu kitaplar arasındaydı ve biz de zaten daha öncesinde ÜKG olarak bu kitaba göz koymuştuk; kitaba blog turu hazırlamak istiyorduk. O yüzden ilk fırsatta iletişime geçtik ve olumlu dönüşler aldık. Fazlasıyla meşgul olmalarına rağmen gerek telefon, gerekse mail yoluyla son derece ilgili davrandılar. Hatta ofislerine bile davet edildik. Gittik, tanıştık, sohbet ettik ve blog tur sözleşmesine imza attık! 


Yoruma Geçmeden Önce -versiyon 2-

(Aaa bir dk! Ben bu yazarın bir kitabını daha okumuştum!)


     Ella ve Micha'nın Sırrı uzun zamandır okumak istediğim kitaplardan biriydi. Kapağını çok hoş bulmuştum (hâlâ öyle buluyorum) ve bunu da mutlaka okumalıyım deyip listeye eklemiştim. Sonra neden bilmiyorum ama aynı yazarın bir başka kitabını okumaya karar verdim. The Coincidence of Callie and Kayden. O da aynı türdeki bir başka aşk kitabıdır ve puanları daha oldukça yüksektir. Hatta Goodreads'in bu seneki ödüllerinde en iyi romans dalındaki adaylardan biri(ydi). Her neyse. Ben o kitabı biraz bunaltıcı bulmuştum ki puanları kıyaslandığında Ella & Micha'ya kıyasla daha iyi bir kitap. Bana sorarsanız da Ella ve Micha'nın Sırrı daha iyi. Bakınız; Callie & Kayden'a 3, Ella & Micha'ya 4 vermişim.


Ella ve Micha'nın Sırrı, şu an için dört kitap ve bir novelladan oluşan serinin ilk kitabı:
1 - Ella ve Micha'nın Sırrı (Ella & Micha)
2 - Forever of Ella and Micha (Ella & Micha)
3 - The Temptation of Lila and Ethan (Lila & Ethan)
4 - The Ever After of Ella and Micha (Ella & Micha)
4.5 - Lila and Ethan: Forever and Always (Lila & Ethan)

Hikâyeyi duymak isteyen? (spoiler demedim yahu gitme, geri gel -_-)


     Öncelikle belirtmeliyim ki soooooooonnnnnn derece basit, bu türdeki bir çok kitapta da karşılaştığımız, artık bir nevi klişe olmuş olaylarla dolu bir kitap. Ama! Okutturuyor. Kesinlikle. Öyle akıcı bir kitap ki. Tamam çok kısa ama bilmiyorum, kitabı okutturan bir şey var. Bu çevirinin güzelliğinden de kaynaklanabilir ya da tamamen yazarın yazım şekli de olabilir. Ama bildiğiniz akıyor kitap. Sıkmadan, boğmadan. Karakterlerle de bir derdiniz olmuyor çünkü mantık dışı bir hareketleri yok.

Kısaca hikâyemiz

Annesinin ölümüyle sarsılan ve bunun sorumluluğunu kendine yükleyen; annesiyle aynı kaderi paylaşmaktan korktuğu için kendini değiştirmeye çalışan ve bunu ancak çevresindeki insanlardan uzaklaşarak sağlayabileceğini düşünen bir kız, Ella. Micha ise Ella'nın en yakın arkadaşı, ruh eşi, hayattaki en değer verdiği insan. Birbirlerini uzun süredir seviyorlar ama bunu itiraf etmeye cesaretleri yok.

Ne zaman Ella bir intihara kalkışıyor ve Micha ona engel oluyor, işte o zaman Ella'nın içinde bir şeyler harekete geçiyor ve Micha'yı oracıkta öpüyor. Vee puff! Bundan sonraki 8 ay boyunca kayıplara karışıyor. (Yazık la Micha'ya yapılır mı şimdi bu? -_-)


Eski Ella'ya veda...

8 ay sonra büyük değişimlerle birlikte eve geri dönüyor. O eski asi ve özgür ruhlu Ella gitmiş yerine ponpon kız Ella gelmiş. Onu 8 aydır deli gibi arayan Micha'yı düşünün şimdi. Çok kızgın, çok sinirli ama bir o kadar da aşık ki. Sevdiği kızı, eski Ella'yı kabuğundan çıkarmak ve ona tekrar sahip olmak için göze alamayacağı bir şey yok. Ella ona, o da Ella'ya ait. İkisi de birbirinin kaderi...



     Eveeet. Kısaca olayımız bu. (Yani en azından başlangıçta.) Şimdi kitabın geneli hakkındaki fikirlerimi paylaşabilirim. 

Çoooook çabuk bittiiiiii.  İnsan azıcık daha yazar değil mi? Yetmedi bana. Kitap bittiğinde boşlukta kalmış gibi hissettim. İkinci bir kitap olması iyi olmuş bence. Çünkü gerçekten çok kısa bir kitap. Hikâyede çok fazla boşluk var. Mesela en büyük eksiklik bence geçmişe çok az yer verilmesi. Ki olan bir kaç bölümü çok büyük bir zevkle okudum. Keşke daha fazlasını okusaydık. Bir başka eksik bulduğum şey de aşktaki denge. Micha, Ella'dan daha çok seviyormuş gibi geldi bana. Zaten Micha olmasa bu kitap bu kadar sevilmezdi diye düşünüyorum. Bilmiyorum ama ben gerçekten çok sevdim onu. İçinizde güven duygusu uyandıran bir karakteri var. Çok tatlı çok sevilesi böyle yanakları mıncıklanası bir tip. Seçtiğimiz slogan da (Sevgili Kitap Hayvanı'mız BERKE'nin yorumundan çalıntıdır) bu kadar mı uyar: Her kıza Micha gibi bir sevgili lazım! 


Son olarak: Bu türü severek okuyan herkese öneriyorum. Aptal kız da yok bakın. Hem eğlenceli, hem duygusal. Micha ile de muhakkak tanışmalısınız. Bu kadar neden yeterli bence. Hadi şimdi ALINTI ZAMANI!

ALINTILAR!

Sayfada çok yer kaplıyor diye yine video ile hazırladım alıntıları.
En sevdiğimi de en sona koydum, ona göre izleyin ;)



FOTOĞRAFLAR



Yazı içinde çok fazla görsel kullanmadım ama kitap için toparladığımız tüm resimlere
alttaki pinterest hesabından ulaşabilirsiniz.

ÇEKİLİŞ


Tüm katkı ve samimiyetleri için Pena Yayınları'na teşekkür ederiz.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder