13 Ocak 2014 Pazartesi

KİTAP YORUMU: GÜZEL BİR YALAN - T. E. Sivec


KİTAP KÜNYESİ


Güzel Bir Yalan (Playing With Fire, #1)

Özgün Adı: A Beautiful Lie
Yazar: T. E. Sivec / Tara Sivec
Seri: Ateşle Oyun / Playing With Fire #1/4
Çeviri: İsmail Korhan Tok
Yayın Tarihi: Kasım, 2013
Tür: Aşk, Polisiye, Macera, Yetişkin
Goodreads Puanı: 4.14 (7.000+ oylama)
Sayfa Sayısı: 546


İlk önce çocuk kızı görmüştür ama arkadaşı ilk hamleyi yapar.
Kız daha güvenli olan tercihi yapar ama kalbi gerçeği biliyordur.
Severler, arzularlar, yalan söylerler.

     Garrett McCarthy, Annabelle Parker ve Milo Roberts çok yakın arkadaşlardır. Mezuniyetlerinde, evliliklerinde birbirlerinin sevinçlerine ortak olup zor zamanlarda da birbirlerine destek olurlar.
     Arkadaşlardan biri trajik bir şekilde susturulunca geride kalan iki arkadaşa parçaları birleştirip gerçeği ne pahasına olursa olsun bulmak düşer. Ancak yavaş yavaş arkadaşlarının yalanlarını ve arkasındaki güçlü insanları buldukça herkesi, her şeyi ve hatta kendilerini bile sorgulamaya başlarlar.
     Herkesin sırları vardır; bazıları aşk için yaparken, bazıları güç için yapar. Bu sırlar algıları ve gerçeği değiştirir, hatta bazen hayatları mahveder.

Tüm hayatınızın baştan sona bir yalan olduğunu öğrenirseniz ne yaparsınız?

ORİJİNAL KAPAK


YORUM

     Kötü anılarla dolu geçmişinden uzaklaşarak üniversitede yeni bir hayata başlayan güçlü, genç bir kadın, Annabelle Parker ve çocukluktan beri birlikte büyüyen iki yakın dost; kusursuz-çalışkan-yakışıklı Garrett McCarty ve Milo Roberts. (Evet, yalnızca Milo Roberts. Hakkında pek fazla konuşmak istemiyorum da.) "İlk önce çocuk kızı görmüştür ama arkadaşı ilk hamleyi yapar." bu cümle kitabın başlangıcı için gayet açıklayıcı aslında. Bir kafe'de göz göze gelirler, tanışırlar, arkadaş olurlar. Yedi yıl içerisinde bu arkadaşlık ve birbirlerine olan güven duyguları Milo ve Anna'nın (Kitapta sürekli Parker olarak geçse de ben inatla Anna diyeceğim. :p ) ilişkisini başka bir boyuta taşır ve evlenme kararı alırlar.

     Evet, kızı ilk gören Garrett'tı aslında. Anna'nın o ilk karşılaşmada gözlerini alamadığı kişi ise Milo değil Garrett'dı. Yedi yıl boyunca birbirlerine karşı olan tüm sevgilerini içlerinde saklayan, bahanelerle kendilerini kandıranlardı onlar, Garrett ve Anna. 


"Eğer benim olsaydın, senden ayrı hiçbir yere yürüyemezdim. Eğer benim olsaydın bedeninin her santimine, ellerimle, dudaklarımla ve dilimle tapardım. Eğer benim olsaydın, ellerimi teninde gezdirmeden ve dudaklarını tatmadan seninle aynı odada bile duramazdım. Eğer benim olsaydın..."


     Kitap 3 baş karakterin hikayesini anlatıyor. (Daha doğrusu ben başta böyle düşünmüştüm ama karakterlerden birisi saf dışı oluyor. :D) Okumaya başlamadan önce ve bitirdikten sonraki düşüncelerim birbirinden o kadar farklı ki. Bir kere NA (yeni yetişkin) kitabı olduğunu düşünüyordum hatta bu yüzden bizdeki kapağı biraz fazla abartılı bulmuştum. Ama okuduktan sonra anladım ki alakası yokmuş; karakterler koca koca insanlar ve yetişkin içeriğe de fazlasıyla yer verilmiş. Ayrıca arka kapaktaki özet kitap hakkında bir çok şeyi gizli tutuyor, okuduktan sonra bir sürü sürprizle karşılaşıyorsunuz. Bu kitap için güzel bir artıydı.



     Tüm kitap yazarın (veya 3. tekil şahsın da diyebiliriz) ağzından anlatılıyor. ("O yaptı, o bitirdi..." gibi.) Sık sık karakter geçişleri olduğundan biraz sıkıntı yaşadım.  Bunun dışında akıcı bir anlatımı vardı. Kurgusu ise polisiye türündeki sinema filmlerini anımsattı bana. Yer yer mantık hataları içerse bile yine de yazarın epey bir araştırma yapmış olduğunu düşünüyorum.

     Karakterler hafızamda yer edinecek kadar bir özgünlüğe sahip değildi ne yazık ki. -Keyifle-okundu-bitti-sonra-puff-ve-hepsini-unutacağım- tarzı bir kitap oldu benim için. Ama karakterlerden çok kurgu ön planda olduğundan, çok da sıkıntı etmedim.




Bu kitabı kimler okumalı? Eve & Dallas serisini beğeniyle takip edenler, polisiye ve aşk karışımından hoşlananlar için güzel bir tercih olacağını düşünüyorum. Ayrıca kitap, ne kadar öyle gözükse de tam anlamıyla bir aşk üçgeni barındırmıyor. Aşk üçgeni var diye burun kıvırıp gidenler, geri geliiin!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder