6 Ağustos 2013 Salı

KİTAP YORUMU: MELEĞİN DÜŞÜŞÜ (Angelfall) - Susan Ee





Meleğin Düşüşü
Özgün Adı: Angelfall
Yazar: Susan Ee
Seri: Penryn & the End of Days #1/3
Çeviren: Barış Emre ALKIM
Yayına Hazırlayan: Esen GÜR 
Tür: Distopya, Paranormal-Fantastik
Goodreads Puanı: 4.29 (23,000+ oylama)
Sayfa Sayısı: 316





ARKA KAPAK
Kanatsız bir melek ne işe yarar?
Kıyamet melekleri yeryüzüne inip tüm dünyayı yakıp yıktığından bu yana altı hafta geçti. Gündüzleri sokak çeteleri hüküm sürüyor, geceleri korkunun ta kendisi.
Bir gün savaşçı melekler küçük bir kızı kaçırdılar, tekerlekli sandalyeye mahkum, aç biilaç halde, ufacık bir kızı. Kızın ablası, Penryn, kardeşini kurtarmak için elinden geleni ardına koymayacak. Buna, aslında düşmanı olan bir melekle bir anlaşma yapmak dahil olsa bile.
Raffe, kanatları kesilmiş, gücünü yitirmiş bir melek. Binlerce yıl savaştıktan sonra şimdi hayatı, gencecik bir kızın ellerinde. Penryn ve Raffe, korkunun ve tuhaf yaratıkların hüküm sürdüğü bir dünyada bir başlarınalar, hayatta kalmak için de birbirlerine ihtiyaçları var.
Her şeye rağmen sağ kalıp düşman meleklerin inine gitmeliler. Penryn burada kardeşini bulmayı umut ediyor. Raffe ise binlerce yıllık düşmanlarına karşı tek başına savaşıp kanatlarını ve eski gücünü yeniden kazanmayı.

KİTAP YORUMU


     Meleğin Düşüşü, hiç şüphesiz DEX ailesinin en iddialı kitap/serilerinden bir tanesi. Ayrıca piyasadaki melek temalı kitaplar arasında şu ana kadar okuduklarımın en iyisi. Uzuuuuuun bir zamandır kitaplığımda beklemesine rağmen neden bu kadar geç okudum acaba? Hiçbir mantığa sığdıramıyorum bu davranışımı. Ne kadar kızgınım kendime size anlatamam. Ah Ezgi ah...

     Kısaca konusundan bahsedecek olursak: Meleklerin işgalinden sonra dünya adeta cehennemi yaşamaktadır. Dışarıda meleklerin yanı sıra, çeteler ve tehlikeli yaratıklar kol gezmektedir. Bu vahşi hayatta sağ kalmayı başaranlardan olan Penryn, şizofren hastası annesi ve belden aşağısı felçli olan yedi yaşındaki kız kardeşi ile birlikte altı hafta boyunca saklandıkları evden artık güvenli olmadığı ve yiyecekleri tükendiği için Page Mills'e gitmek üzere ayrılırlar. Henüz çok fazla uzaklaşamadan yolda bir melek çatışmasına denk gelirler. Meleklerden biri diğerlerinin saldırısına uğrar ve kanatları kesilir. Bu görüntü karşısında Penryn kendisine hakim olamaz ve yaralanan meleğe yardım etmeye çalışır fakat karşılığında çok kötü bir şey olur. Kötü meleklerden biri kız kardeşini alıp yok olmuştur. Panikleyen Penryn annesinin de ortalıkta gözükmediğini farkedince ne yapacağını bilemez. Kaçıp saklanmak ister ama yerde kanlar içinde yatan kanatsız meleği görünce fikrini değiştirir. Kız kardeşini kurtarması için yardımcı olabilecek tek kişi olduğundan yaşaması gerekmektedir. Bu yüzden melek (kendisi Raffe oluyor bu arada) ve kanatları ile birlikte yeni bir yere sığınır ve onun iyileşmesini bekler.

     |Buraya kadar tüm anlattıklarım kitabın ilk 20-25 sayfası. Yani spoiler yedim diye endişelenmenize gerek yok. Ben de daha fazla devam etmeyip kitap hakkındaki düşüncelerime geçiyorum.



     Kitapta en baskın tür distopya ve beni bilirsiniz, her ne kadar pek sık okumasam da bu türdeki kitaplar genelde ilk tercihlerim arasında yer alıyor. Bir distopya romanından aldığım tadı başka hiçbir kitaptan alamıyorum.




     Penryn ile Raffe arasında eşsiz bir ilişki var. Kitabı tutup ıslak bir bez gibi sıksanız en az akacak şey vıcık vıcık aşk olurdu herhalde. Romantik sayılabilecek tek bir sahne var onun da sonunda ters köşe oluyorsunuz zaten. Raffe'nin ağzından çıkan o söz çok vurucuydu be.

     Şimdi bazılarınız hemen demiştir aşk yoksa benim işime yaramaz diye. Sakın! Sakın bu yüzden kitaba burun kıvırma. Ciddiyim çok pişman olursun. Özellikle hemcinslerime buradan sesleniyorum, Raffe ile muhakkak tanışmalısınız. Yalnız, okumadan önce hareminizde yer ayırmayı unutmayın sonradan sıkıntı oluyor. (Sırası gelmişken hayalimdeki Raffe'ler: Adam Gregory 1, 2, 3, 4 | Garrett Neff 5, 6, 7 |  8 Bu kim, bilmiyorum.)




     Meleğin Düşüşü mükemmel bir kurguya sahip. Soluksuz okudum. Hiç ara verme gereği duymadan aksine büyük bir açlıkla sömürdüm kitabı. Bitince de feci sarsıldım. Bu sarsıntının başlıca nedenlerini merak edecek olursanız eğer:
  • Kitabı tutup duvara fırlatmanıza sebep olacak bir finali var.
  • Raffe'ye doyamadım anacım.
  • Daha sadece bir kez öpüştüler. Bir kez!
  • Ve işte en öldürücü vuruş: İkinci kitap henüz piyasada yok. Bir zahmet Kasım'ı bekleyeceğiz.
  • Kasım.
  • KASIM!
  • KASIIIMMM!!!

    Nasıl mıyım?




    ***
    Kendimi yeni kitaplara verip Raffe sendromundan bir an önce kurtulmam gerek.
    O yüzden bir süre ortalarda pek gözükmeyebilirim.
    Ayrıca yeni kurbanımı da seçtim.
    Warner!
    Ara kitap Destroy Me'yi halledip Beni Bırakma'ya geçeceğim efendim.

    Adios~

    Hiç yorum yok:

    Yorum Gönder