11 Ağustos 2012 Cumartesi

KİTAP YORUMU: Laurell K. Hamilton - GÜLEN CESET




Gülen Ceset

Ait Olduğu Seri: Anita Blake, Vampire Hunter / Vampir Avcısı #2
Sayfa Sayısı: 368
Goodreads Puanı: 4.06
    "Zombileri morga götürüp orada üzerinde testler yapmayı denemişlerdi ama küçük parçalar kaçıp olabilecek en garip yerlerde saklanmaya başlamıştı."
    "Zombi yavaşça dönüp komedyene baktı; hareketleri acı veriyor gibiydi. Adamın gözleri zombiye kaydı, sonra seyirciye döndü, gülümsemesi geri geldi. Zombi ona bakmaya devam ediyordu. Bunun adamın çok hoşuna gitmediği belliydi. Onu pek suçlamıyordum. Ölüler bile kötü esprileri sevmezdi."
    Anita Black temposu bir an bile düşmeyen maceralarla boğuşuyor. Bir ölü diriltmek için bir milyon dolar teklif eden bir adamdan kurtulmak, ne olduğu belirsiz bir katif zombiyi bulmak ve şehrin yeni efendisi başvampir Jean-Claude'un çıkma tekliflerini atlatmak da bunlardan bir kısmı...


Ben bir animatörüm.
Ben Cellat'tım.
Ama şimdi başka bir şey daha olduğumu öğrendim..."

Yorumum

Gülen Ceset'i, serinin ilk kitabı Suçlu Zevkler'e göre çok daha iyi buldum. Açıkçası ilk kitabı bir bölüm okuyup bırakıyordum. Benim için pek akıcı, sürükleyici olmamıştı maalesef. Gülen Ceset ise biraz daha ürkütücü bir kitap çünkü çok fazla zombilerle ve cesetlerle karşılaşıyorsunuz. Ama bence asıl başarı yazarın olayları, sahneyi en ince ayrıntısıyla anlatıyor oluşunda.

Kan, ceset -hatta ceset parçaları- ve tabii ki zombiler... Tüm kitap boyunca sık sık bu 3 şey ile karşılaşıyorsunuz. Bazı bölümlerde miğdem bulanmadı değil, ama yine de zevkle okudum diyebilirim.

Sevdiğim çok şey var kitap ile ilgili. Özellikle espriler... Anita'nın ölümle burun buruna geldiği anlarda bile bu özelliğini kaybetmemesi gerçekten övgüye değer.



"Daha önce hiç baldırımdan silah çekmemiştim. Muhtemelen biraz açık saçık bir görüntü olacaktı ama eğer hayatta kalacaksam... Hey, biraz utanmayı göze alabilirdim."
Gülen Ceset, sf.102


Sevdiğim bir başka şey, Jean Claude oldu. İlk kitaptaki son derece sıkıcı ve ilgisiz hallerinden sonra burada bambaşka bir şeye dönüştü sanki. Okumayanlar için söyliyeyim hemen, kendisi Şehrin Efendisi yani bir baş vampir olur. Anita ile olan ilişkisini hala tam olarak anlayamadım ama daha önce JC tarafından 2 kere ısırıldığı için Anita, onun insan hizmetkarı konumunda. Tabii bunu kabullenmiyor bir türlü ve her seferinde reddediyor JC'yi. Kitaptaki kapışmaları da çok eğlenceli.

Sevmediklerimden bahsedeyim. JC'nin çok nadir ortaya çıkması sinirlerimi bozdu. Bir aşk sahnesi falan bekliyorum, cık! Son bölümlerde gelecek, Anita'yı kurtaracak diye bekliyorum, o da cık! Bir sinir oldum bir sinir oldum. Ama sonradan düşündüm de böyle olması gerekiyordu zaten. Anita güçlü bir kadın ve bu da JC'nin oldukça hoşuna gidiyor olsa gerek.

Çok iyi bir yazı olmadı biliyorum. :/ Zamanla daha iyi yazacak mıyım acaba? Neyse genel olarak toparlarsak keyifle okuduğum bir kitap oldu. Bundan sonraki kitapların çok daha iyi olduğunu söylüyorlar. Bu demektir ki arayı çok açmadan 3. kitabı da yakın zamanda okumaya başlayacağım. Yazarın bu sefer beni hayal kırıklığına uğratmayacağını düşünüyorum...

Puan

5 yorum:

  1. Neredeyse herkes bu seriyi okudu bi bana nasip olmadı gitti ! :) Ama serinin çok uzun olduğunu görünce bir tırsmadım değil . Tabi güzel bir kitaba benziyor :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Başlamadan önce az düşünmedim değil ama çok da merak ediyordum seriyi. 3. Kitaba kadar dayan gerisi gelir zaten dediler, süper dediler, çok şey kaçırıyorsun falan… e ben de bu gazla kendimi ilk kitabı okurken buluverdim. :) 3. Kitaba geldi şimdi de sıra. Bakalım dedikleri kadar varmıymıs? :)

      Sil
    2. SEri bir süre sonra değişiyor ama okumalısın Kitap Ayracı .Benim Favori serim ve karakterimdir Anita :)

      Sil
  2. Ah ben bu seriyi nasıl seviyorum nasıl. En sonunda seninde okumana çok sevindim. Bir gün herkes Anita okuyacak!
    JC'un Anitayı kurtarmasını sen daha çok beklersin hihi :DBurada kahraman her daim Anita.

    Serinin en sevmediğim kitabı bu desem abartmış olmam. İlk ve üçüncü kitap ise favorimdir. :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Melekler zamanını bitireyim d bir başlayacağım üçüncü kitaba. :) Ondan sonraki kitaplar yok elimde artık yavaş yavaş alırım onları da.

      Sil