16 Ağustos 2012 Perşembe

KİTAP YORUMU: Laurell K. Hamilton - LANETLİLER SİRKİ




Lanetliler Sirki

Ait Olduğu Seri: Anita Blake, Vampire Hunter / Vampir Avcısı #3
Sayfa Sayısı: 375
Goodreads Puanı: 4.12
Laurell K. Hamilton, başroldeki Vampir Avcısı Anita Blake'in liderliğinde, doğaüstü zevklerin ve acıların hüküm sürdüğü bir dünya yaratıyor. Güçlü, yüzlerce yıl yaşında bir vampir şehre geldiğinde, şehrin ruhu ve Anita'nın hayatı pahasına vampirlerin savaşı başlıyor. "Korktuysam ne olmuş yani? Gitmem gerekiyordu. Ne kadar erken gidersem eve, o kadar da çabuk dönebilirdim. Keşke Jean-Claude'un işleri kolaylaştıracağına inanabilseydim. Jean-Claude sözkonusu olduğunda hiçbir şey basit değildir. Ondan bu geceki cinayetlerle ilgili bir şey öğrenseydim bunun bedelini öderdim ama parayla değil... Zira Jean-Claude'da para çok. Ama hayır, onun istediği daha çok acı, daha çok şehvet ve daha çok kan."


"Pek çok kadın, bir tane bile düzgün bekar erkek kalamadığından yakınırdı.

Ben, sadece insan olan bir tanesiyle karşılaşmak istiyordum."


YORUMUM

    Öncelikle altını çizerek belirtmek istiyorum: Lanetliler Sirki, ilk iki kitaptan sonra oksijen gibi geldi. İlk sayfasından son sayfasına kadar çok ama çok büyük bir keyifle okudum. Yeri geldi güldüm, heyecanlandım, çoğunlukla da tırstım... Düşündüm de kitabı okumuyor, onun yerine filmini izliyor -filmi yok, yanlış anlaşılmasın- olsaydım büyük ihtimalle çoğu sahneye kendi böğürtülerim eşlik edecekti.

    Anita'nın yaptığı iş, yani animatörlük bu kitapla birlikte artık daha da ciddi ve ölümcül olmaya başlıyor. Görev saatleri dışında bile, nereye gitse bir tehlike çemberinin içinde buluyor kendini. Her seferinde ölümün kıyısından dönmeyi becermesi de ayrı yetenek. Bu konuda gerçekten çok başarılı. :D Bazen kedilere benzetiyorum onu, böyle 9 canlı olanından, siyah, küçük ama tehlikeli bir kedi! :D

    Jean Claude konusu hala tam olarak çözülmese de büyük ilerlemeler oluyor. Yine çok fazla sahnesi yok, bu yönden tam tatmin olamıyoruz ama dediğim gibi büyük gelişmeler oluyor Anita ile arasında. Bunun yanında yeni ve önemli bir karakter olan Richard ile tanışıyoruz. Karakterini tam olarak çözemediysem de ilerde JC'a büyük rakip olacak gibi geldi bana.

    Kitapta yeni türlere de merhaba diyoruz. Aklıma ilk gelen yılanlar hatta, yarı insan formunda yılanlar oldu. Bunların türüne Lamia adı veriliyor. Oldukça tehlikeli yaratıklar, zehirleri çok güçlü. Sonra şekil değiştiriciler yani Likantroplar var. Kurtadamlar da bu türün içine giriyor anladığım kadarıyla.

    Lanetliler Sirki, seri içinde 3. kitap olarak yer alsa da bana göre bir başlangıç oldu aslında. Tüm kitabı büyük bir heyecan ile okuyorsunuz. Peşi sıra o kadar olay oluyor ki bu bazen abes bile kaçabiliyor. Özellikle de bir kadın için... Ama sonuçta Anita'dan behsediyoruz değil mi? :)

Çok iyi bir yazı olmadı farkındayım. Bunu telafi etmek amacıyla, kapanışı kitaptan güzel bir alıntı ile yapalım. Richard ve Anita arasında geçen komik bir diyalog...


                                                    "Ölçülerin nedir?

                                                    Daha beni öpmemiş birisi için bu özel bir soruydu. "Yedi," dedim.

                                                    "Ben daha küçük olacağını tahmin etmiştim."

                                                    "Göğüs boyum altı için fazla ve altı buçuk diye bir şey üretmiyorlar."

                                                    "Göğüs boyu mu büyük, vay vay."

                                                    "Yapma."

                                                    "Affedersin, dayanamadım."

                                                                                                                       Lanetliler Sirki, sf. 124       

PUAN


2 yorum:

  1. 4. Kitapla birlikte anitada harem kurma girişimlerine başlıyor bence öyle daha da güzelleşiyor :D

    YanıtlaSil