6 Ağustos 2012 Pazartesi

KİTAP YORUMU: Nora Roberts - ÇIPLAK ÖLÜM




Çıplak Ölüm

Ait Olduğu Seri: In Death / Ölüm Serisi #1
Sayfa Sayısı: 308
Goodreads Puanı: 4,12
   Dünyayı teknolojinin yönettiği bir zaman ve yerde, insan yüreğini hâlâ karşı konulamayan bir dürtü yönetmektedir: Tutku.

   New York Polis Departmanı'ndan Teğmen Eve Dallas, acımasız bir katilin peşindedir. Polis olarak çalıştığı on yıldan uzun süre içinde pek çok şeye tanık olmuştur ve hayatta kalmanın içgüdülerine bağlı olduğunu çok iyi bilmektedir. Yine de İrlandalı bir milyarder ve Eve'in soruşturduğu vakanın şüphelilerinden biri olan Roarke'la ilişkiye girmemesini söyleyen her türlü iç ve dış uyarıyı hiçe sayar. Oysa tutku ve baştan çıkarmanın da kendine özgü kuralları vardır. Eve, bağımlılığa dönüşen bir tutkuyla istediği adamın kollarına atılarak büyük bir riske girmektedir.

Bir polisiye yazarı olarak bilinen J. D. Robb ya da bildiğimiz adıyla Nora Roberts


"Amerika'nın en sevilen aşk ve gerilim romanı yazarlarından olan Nora Roberts'ın tüm kitapları, her zaman en çok satan kitaplar listelerinin baş konuğu oldu. Yürek titreten, gizem ve gerilim dolu aşk öykülerini büyük bir özenle işleyen yazar, okuyucularına büyük bir sürpriz yaptı ve J.D. Robb takma adıyla bir dizi polisiye romanı yazdı. 'Eve Dallas Polisiyeleri' okuyucunun büyük beğenisini kazanınca, polisiye türünde de yetkin bir kalem olduğunu kanıtlayan Nora Roberts, bir süredir takma adından sıyrıldı, artık kendi adıyla yazıyor."



Yorumum


    Seriye başlamadan önce çok kararsız kaldığımı bilmenizi isterim. Bundan çok öncesinde bir arkadaşımın önerisi üzerine okuma listeme almıştım. Sonradan baktımki ucu epey açık bir seri ve o zaman daha da erteledim. Ülkemizde en son 12. kitabı çıkan serisinin yurt dışında 35 kitabı falan çıkmış ve yazar hala devam etmeyi düşünüyor sanırım. 35. kitapta da artık torunlar falan vardır diye düşünmeden edemiyorum. Tabi bilgim yok, okuyarak öğrenmek istediğimden bu konuda bilerek hiçbir şey incelememeye çalışıyorum.

    Her neyse işte geçenlerde şans eseri ilk kitap elime geçince ben de okumaya karar verdim. Eğer beğenmezsem devam etmem bu kadar basit diyerekten başladım okumaya. Meğersem ne kadar çok yanılmışım.

    Yazarın daha önce tek bir kitabını okumuştum. "Nehrin Sonu" adlı kitabı. Çok beğenmiştim ve aynı zamanda Polisiye türüne olan ön yargılarım da bu kitap sayesinde son bulmuştu. Ondan sonra bir çok polisiye okudum. Şimdi ise, uzun bir aradan sonra tekrar bir Nora Roberts kitabı ile bu türü ne kadar çok özlediği anlamış oldum.

    Kısaca kitaptan bahsedelim şimdi. Bir kere şunu belirtmek istiyorum: Arka kapaktaki konu özeti, kitabın içeriğini tam olarak yansıtmıyor. Polisiye. Gerilim. Bilim-Kurgu. Aşk. O yazı bir tek buradaki "Aşk" kısmını açıklıyor. Yoksa kitabın tamamını ele alırsak, konusu sadece bundan ibaret değil.

    Bilim-Kurgu dedim çünkü olaylar yanlış hatırlamıyorsam 2023'lü yıllarda, teknolojinin oldukça ileri düzeyde olduğu bir dönemde gerçekleşiyor. Araba ile hem havada hem karada sürüş yapabiliyorsunuz. Evinizde, sadece sesli bir komut karşılığında istediğiniz yemeği seçip yiyebiliyorsunuz. Kullanılan beyaz eşya ve bilgisayarlar bu şekilde komut ile çalışıyor.

    Kitapta sevdiğim çok fazla şey var. Bunların başında (elbetteki) meşhur baş karakterler; son derece zeki, çekici kadın karakterimiz Teğmen Eve Dallas ve dünya kadar zengin ama bir o kadar da aşık Roarke! Bu ikisi daha ilk kitapta favori çiftlerimden biri oldu.

    Ve unutmadan, diyaloglar! Bir çok alıntı örneği verebilirim bununla ilgili ama çok fazla uzun tutmak istemiyorum yazıyı. O yüzden seçtiğim bir alıntı ile yorumumu burada sonlandırıyorum~

      "Sizi beklettiğim için özür dilerim," diye başladı Roarke ve Eve'e doğru yürüdü.
      "Sorun yok," diyordu Eve, "Ben sade... Hey-" Eve, çenesini Roarke'un elinden kurtarmaya çalışıyordu, fakat adamın parmakları buna izin vermedi, yanağını ışığa doğru döndürdü. " Yüzünüz çürümüş," dedi soğuk bir ifadeyle bakışlarını yaranın üzerinden kaldırmadan. Bakışları soğuktu ama parmakları değildi. Eve, karın kaslarının kasıldığını, sarsıldığını hissediyordu. "Bir lolipop için münakaşa ettik de," diyerek omuzlarını silkti.
    Göz göze geldiler. "Kim kazandı?"
      "Ben. Benimle yiyeceğim şey arasına girilmeyeceğini bilmeliydi."
    Roarke "Bunu aklımda tutarım," dedi ve genç kızı serbest bıraktı. Elini cebine soktu, çünkü ona yeniden dokunmak istiyordu...

Çıplak Ölüm, sf. 72


Puan


2 yorum:

  1. Fantastik ve bilim kurgu dışında pek kitap okumam, ama belki bunu denerim...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bence de dene. Tür olarak ele alırsak polisiye daha baskın kitapta ama konusu gayet ilgi çekici ve son derece akıcı bir kitap. Ayrıca sonu da öyle pat diye bitmiyor. Yine de az da olsa merak ediyorsun ne olacak devamında diye...

      Sil